Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Komunikācijas ABC biznesa vidē
Publicēts 2. martā, 2010.
Periodos, kad nākas apzvanīt dažādus LV uzņēmumu vadītājus un mārketinga speciālistus, aizdomājos par to, kāpēc tad mums šobrīd 'nekas nenotiek' un 'viss ir tik švaki'.

Vidējais šāds speciālists, tā vien šķiet, vai nu nav mācījies etiķeti, biznesa komunikāciju, vai uzskata, ka tas domāts kādam citam, ne viņam.

Uzskaitīšu dažus piemērus, kas noteikti būtu jāievēro:
- ja tev darba dienā ir neatbildēts zvans, atzvani;
- ja tu jebkādā jautājumā apsoli atbildēt paša noliktā laikā, ievēro to;
- ja pie tevis vēršas ar piedāvājumu, neatšuj iedomīgi;
- necenties vienmēr radīt iespaidu, ka esi nokrauts ar darbu, atliekot pat elementāras atbildes sniegšanu uz dažām dienām, nedēļu vai pat dažām nedēļām;
- ja lieto e-pastu, tad lieto to. Lietošana nav to izskatīšana 1x mēnesī. Pretējā gadījumā - nelieto to vispār;
- ja par ko vienojies, tad pildi to un nepārdomā;
- neizrādi iedomīgumu, pārākumu, jo pēdējie gadi parāda - no miljonāra un lielas kompānijas direktora krēsla tu vari nonākt neliela īres dzīvokļa aplupušā dīvānā, skatoties vecu televizoru, kurš turklāt drīz beigs rādīt, jo dekoderim nebūs naudas.

Šie ir tikai daži galvenie acīs krītošie piemēri, kā atsevišķi (ne visi, bet daudzi!) pat augstos amatos esoši speciālisti - gan mazākos, gan lielākos uzņēmumos - bojā savu tēlu un grauj kopējo vidi.

Labprāt ar šādiem darbiniekiem un līdz ar to arī uzņēmumiem turpmāk nekontaktētos, taču Latvija pati par sevi un tās uzņēmējdarbības vide ir tik neliela, ka nav iespējams izvairīties no pastāvīgas komunikācijas ar daudziem.

Es saprotu, ka pirms dažiem gadiem šāda situācija, kad darbinieki absolūti nav ieinteresēti darāmajā, bija normāla, jo viņiem maksāja par to, ka viņi bija, bet, ja nu kādam kas nepatika, viņi varēja būt kur citur par tādu pašu vai pat lielāku samaksu.

Bet ieteiktu tagad apdomāt savu stāvokli, paskatīties apkārt, cik daudz tiešām profesionāļu lūko pēc jebkuras darba vietas. Viņi iespējams būs daudz labāki šajā vietā.

Pacenties. Ja nesanāk, mācies - no labākajiem piemēriem, grāmatām vai pasniedzējiem.

Atvainojos, nevienu necentos aizskart ar šādu ierakstu, taču gribu vērst uzmanību uz pavisam elementārām prasībām normālai biznesa vides funkcionēšanai.
Tajā pat laikā uzsveru, ka Latvijā ir ļoti daudz īstu profesionāļu, ar kuriem ir gandarījums strādāt. Paldies jums, ka esat un darāt.


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: