Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Reliģija, zinātne, mārketings
Publicēts 26. martā, 2009.
Nesen beidzot pie manis nonāca draugiem pasen aizdot sāktā grāmata 'Eņģeļi un dēmoni'. Tā paša skandālista Dena Brauna (Da Vinči kods) sarakstītā. Iegādāta jau pasen, daudz un ātri ceļojusi no viena lasītāja pie cita. Bija brīdis iesākt lasīt, un pabeidzu nākamajā dienā. Nu nekā nevarēju apstāties... Ja ne uzstājīgi zvanītāji, plānotājs, kurkstošs vēders, izkaltušas kontaktlēcas u.tml., izlasītu vienā piegājienā :)

Šis populārzinātniskifantastikasspriedzesdetektīvromāns ir (arī) lielisks mārketinga gājiens. Gandrīz līdz beigām, elpas vilcienam pēc milzīgas spriedzes, kas liekas - viss jau beidzies un atlikušās 50 lpp. - kas nu tur vairs būs?! - visi notikumi aizved līdz baznīcas un kristietības slavinājumam. Gandrīz tikai un vienīgi labā nozīmē.

Ja stāsts beigtos tieši tad, Vatikāns noteikti izteiktu atzinīgus vārdus par grāmatu un Denu Braunu, aizmirstot neseno nepatiku un nosodījumu pēc pirmā darba uzvaras gājiena. Lieliska reklāma šai reliģijai, ja atļausiet lietot šādu apgalvojumu.

Un tad pēkšņi tas viss tiek iznīcināts - atlikušās lapas ir absolūta antireklāma visam iepriekš radītajam (jā, daudziem grāmatā rakstītais noteikti liks aizdomāties par reliģiju mūsdienīgā skatījumā, pozitīvi aizdomāties). Liekas, autors tīksminājies par radīto, tam no apakšas izraujot pamatus. Pat vēl trakāk - izrokot bedri apakšā. Vai - gluži vienkārši pēc grāmatas 'pabeigšanas' apvainojies uz kādiem notikumiem saistībā ar kristietību un nolēmis 'atriebties'.

Jebkurā gadījumā - izreklamējis būšu. Gaidīšu arī filmu.

P.S. Ar grāmatas izplatītājiem LV neesmu saistīts :) 

Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: