Arhīvs
Aprīlis, 2024
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Zilais okeāns
Publicēts 2. jūlijā, 2010.
Zilais okeāns ir tas, ko mums vajag. Tā sākšu šo ierakstu. Zilā okeāna jeb blue ocean stratēģija paredz nevis sekošanu pieprasījumam un konkurēšanu ar esošo piedāvājumu, bet jauna piedāvājuma radīšanu un pieprasījuma veidošanu tam.

Zilā okeāna stratēģija nozīmē to, ka idejas ģenerētājs izdomā jaunu preci vai pakalpojumu, kuram varētu rasties pieprasījums, t.i., šis produkts ir nepieciešams, bet neviens vēl to nezina. Un tad atliek tikai radīt labu produktu un cilvēkiem izskaidrot, kas tas ir, kāpēc tas nepieciešams un kur to var dabūt. Rezultātā cilvēkiem jādomā - kā es līdz šim bez tā iztiku?!

magicFIB, iegrimstot zilajā okeānā, radīja fanu reisu - unikālu pakalpojumu visā pasaulē (vismaz nav dzirdēts nekas tāds). Šeit (30. jūnijs 19:06) var noklausīties sarunu, kurā lielākoties tiek runāts par fanu reisu.

Latvijā ir vairāki lieliski piemēri, kur radīts jauns produkts un pieprasījums tam, tāpat arī daudz tādu, kur radīts ļoti labs produkts, taču nav prasts tam izveidot pieprasījumu. Ne vienmēr tāpēc, ka šis produkts nebūtu vajadzīgs, bet nepareizas pasniegšanas rezultātā vai līdzekļu trūkuma dēļ.

Nopeldamies zilajā okeānā? ;)


Komentāri (1)
Gunārs: Sveiks
Vai tev ir vēl kāda informācija par zilā okeāna stratēģiju un piemēriem no dzīves? (bez grāmatā minētiem)

Paldies jau iepriekšs

Gunārs
15/02/2011 13:53
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: